نماي كرتين وال شيشه اي چيست

۴۷ بازديد

چسب سيليكون و نماي كرتين وال و چگونگي استفاده از انواع چسب ها موضوع مهمي است كه در اين مقاله به آن مي پردازيم.لازم به ذكر است در اين بحث منظور از سيليكون مهندسي، سيليكون دو جزئي است. كه در عمليات دوجداره سازي شيشه دوجداره توسط پمپ هاي ميكسر با نسبت مشخص تركيب شده و به وسيله نازل مخصوص و ميزگردان به عنوان چسب لايه دوم دوجداره ساز در حاشيه شيشه تزريق مي شود. تزريقي كه در آن دو جزء محصول با نسبتي صحيح و دقيق با هم ممزوج شده باشند و توسط افراد ماهر، ميان درز ناشي از وجود جداكننده قرار گيرد. در واقع سعي داريم مابين چسب هاي كارتريجي موجود در بازار و سيليكون هاي با كيفيت تمايز قائل شويم .

 

اگر در اجراي نماي كرتين وال  سيليكون غير مهندسي در پروژه استفاده شود چه مشكلاتي به وجود خواهد آمد؟

مزيت اصلي سيليكون خاصيت ارتجاعي و چسبندگي آن است و در عين حال مي تواند در برابر اشعه تابش فرابنفش مقاومت خوبي داشته باشد. ولي بر عهده پيمانكار و كارفرماست كه دقت كنند تا سيليكون هاي كارتريجي موجود در بازار كه به هيچ وجه براي كارهاي دقيق توليد نشده اند را به كار نبرند.قابل تامل است اين كه وقتي چسب هاي كارتريجي در مصارفي مانند سراميك و كاشي حمام و دستشويي به كار مي روند چگونه مي توانند در كار حساسي مثل دوجداره سازي شيشه نيز با همان كيفيت به كار روند در واقع بايد دقت نمود توليد كنندگان اين گونه چسب ها خودشان بر روي كارتن بسته بندي محصولاتشان مطلبي در خصوص دوجداره سازي شيشه عنوان نمي كنند و كاربرد هاي اصلي آن را در مصارف غير حساس تري ذكر مي نمايند.

 

اما يك چسب سيليكون خوب چه برتري هايي نسبت به چسب هاي كارتريجي دارد و نشانه هاي آن چيست ونماي كرتين وال و چسب سيليكون با چه نسبتي بهترين منظز نماي كرتين وال را حاصل مي نمايند؟

-1 چسبندگي قابل قبول به شيشه و فلز

-2 مقاومت كششي خوب

-3 جلوگيري از گذردهي گازهاي تزريق شده بين شيشه ها مانند آرگون

-4 مقاومت بالا در برابر تابش پرتو فرابنفش

-5 مقاومت در برابر تغييرات دمايي

-6 سيليكون مهندسي پايه اسيدي ندارد

-7 طول عمر بالاي ماده با حفظ ويژگي هاي ذكر شده

در ادامه مطالب ما را درباره نماي كرتين وال دنبال كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.